Google přestane číst naše emaily – mění se cílená reklama

Emailová komunikace je pro mnohé z nás hotový zázrak. Přece jenom se urychlila obecně komunikace mezi námi, už nemusíme spoléhat na osobní setkání, na neustálé vyřizování po telefonu nebo dokonce na poštovní holuby, když se tedy vrátíme několik let do minulosti. Email nám dnes opravdu pomáhá. Díky němu jsme stále v kontaktu s těmi, s nimiž potřebujeme. Díky emailu se mnohem lépe shání práce nebo se upravují podmínky pro budoucí spolupráci. Mnohdy dostaneme na email nějakou slevu na oblečení, což je dobrá zpráva především pro dámy, které touží po takovém zlevněném kousku už od minulých výprodejů.

Email tedy nemá snad žádnou nevýhodu. Tedy jednu dokonce měl, a to tu, že pokud jsme používali gmail, tedy email do Googlu, pak jsme o tom sice vědět nemuseli, ale bylo to tak – četli se nám emaily, ale to ne kdekomu. Většinou se jednalo o firemní emaily a hledalo se tak něco, co by podpořilo reklamu. Jednalo se však o jisté narušení chodu společností, proto se dnes setkáváme s novinkou, která říká, že Google přestane číst emaily uživatelů, jež gmail používají. Jedná se o opatření, které opět souvisí s reklamou – vyhledávání, brouzdání a konverzace přes email slouží technologickým firmám k cílení reklamy. Tudíž opět v tom má prsty reklama, ale nyní se tedy zachová naše soukromí.

Které emaily nebyly čtené, kdy má opatření být zavedeno a co vlastně bude dál?

Toto opatření má být zavedeno do konce roku. Mezi řečí však Google poznamenal, že číst emaily alespoň zřídkakdy stejně chce. Nebudou se však číst takové emaily uživatelských účtů, které si skrze G suite zaplatily poplatek za pracovní účty. Zhruba tři miliony firem je tedy od tohoto čtení zachráněno, protože tuto službu využívá zhruba takový počet společností na světě.

Opatření, které se má rozjet na konci roku, chce Google ještě trochu inovovat, změnit a rozšířit. Plánuje rozšířit hlavně běžné účty a data z emailů chce využívat k zobrazování reklam přímo v gmailu.